Gamification tips: Zo verander je gedrag!

1 april 2019
Auteur: Maarten Stevens

Als je gedrag wil sturen hoef je daar vaak niet eens een hele game voor te ontwikkelen, kleine gamification tips kunnen al hele grote gevolgen hebben. Zo was er een bedrijf wat op een centraal bord het verbruik van de lease auto’s van het personeel registreerde. Door dit centraal inzichtelijk te maken gingen de werknemers zuiniger rijden. Een investering van 10 minuten per week leverde ineens duizenden euro’s per jaar op.
In het algemeen is het belangrijk om te kijken naar je doel. Wat wil je bereiken? Bij de doel passen bepaalde middelen wel, anderen weer niet. Kies een middel dat bij het doel en de doelgroep past. Accountmanagers met een sticker op je hand belonen zal wellicht niet voldoende invloed hebben…
Hieronder krijg je vijf gamification tips die je in gedachten kan houden als je gedrag van anderen wil sturen.
Lees verder…

Teams trainen met serious games

27 februari 2019
Auteur: Maarten Stevens

Werknemers bepalen in bijna alle gevallen het succes van een onderneming of instelling. Logisch dat veel werkgevers druk bezig zijn met het trainen van het personeel. Protocollen die geupdate worden, communicatie die onderling verbeterd kan worden, allemaal zaken die niet vanzelf in de organisatie opgepikt worden. We zien daarom steeds meer dat werkgevers teams trainen met serious games. Zo kun je namelijk effectief en meetbaar trainen wat voor de werknemers ook nog eens leuk en uitdagend is.
Lees verder…

Sociaal Goud en 8D Games gaan samenwerken!

28 januari 2019
Auteur: Maarten Stevens

We zijn blij en trots om ons partners van Sociaal Goud te mogen noemen. Sociaal Goud is een samenwerkingsverband van organisaties, instellingen en ondernemers die willen bijdragen aan het welzijn van ouderen.
Veel ouderen ervaren namelijk eenzaamheid of andere ongemakken die komen kijken bij het ouder worden. De ontwikkeling van nieuwe technieken biedt soms nieuwe mogelijkheden. Zo zijn we betrokken bij een project waarin we VR voor ouderen ontwikkelen om bijvoorbeeld herinneringen ophalen.Lees verder…

8D Games in 2019: nog meer sturen van gedrag

7 januari 2019
Auteur: Maarten Stevens

Ook in 2019 gaat 8D games vrolijk en gedreven verder met het sturen van gedrag. De ervaring die we de afgelopen jaren opgebouwd hebben gebruiken we in de nieuwe initiatieven die we in 2019 ontplooien. Want ook in 2019 zitten we niet stil en gaan we ons nog meer richten op het sturen van gedrag waardoor het leven van de gebruiker mooier en rijker zal worden.Lees verder…

De kracht van VR Games

24 oktober 2018
Auteur: Maarten Stevens

De laatste tijd is virtual reality (VR) erg populair. Maar waarom is dat eigenlijk? Is het gewoon omdat dit het allerlaatste technische snufje is en dat na verloop van tijd dit ook weer overwaait? Of is er iets aan VR games dat maakt dat ze echt toegevoegde waarde hebben boven de andere middelen? In dit blog gaan we op deze vraag in. Spoiler alert, VR games hebben een grote meerwaarde. Maar wel onder de juiste omstandigheden.Lees verder…

Brainstormen – de manier om ideeën te bedenken

21 september 2018
Auteur: Maarten Stevens

Om al onze serious games te kunnen bedenken maken we vaak gebruik van dezelfde methode. Dit is de brainstorm methode, met behulp van deze manier om ideeën te bedenken weet 8D Games keer op keer nieuwe ideeën te komen. Door het gebruik van brainstormen houdt de creativiteit nooit op! 

Lees verder…

Partner van Nuchter over Gewicht en JOGG

28 juni 2018
Auteur: Evalien Wiersma

Eén op de zeven kinderen in Nederland is te zwaar. Daar brengt Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG) verandering in. Met de JOGG-aanpak maken gemeentes een gezond leven voor een kind makkelijker. Nuchter over Gewicht is een samenwerking tussen twaalf Friese gemeenten die volgens deze JOGG-aanpak werkt. 8D Games mag met trots zeggen dat we een partner van Nuchter over Gewicht zijn. Lees verder om te ontdekken wat JOGG heeft behaald en leer over onze rol in dit belangrijke initiatief.

Lees verder…

AVG in serious games: privacy by design

22 juni 2018
Auteur: Maarten Stevens

We hebben het in een vorig blog gehad over de AVG, een Europese wetgeving die aangeeft welke rechten personen en welke plichten bedrijven hebben als het gaat over privacy gevoelige informatie. In serious games speelt dat natuurlijk ook en waar we de vorige keer keken naar het aspect privacy by default gaat het deze keer over “privacy by design”.

Lees verder…