Branded game: Sinterklaas

art_pa_splashscreenpakjepakje_etw_002Rond Sinterklaas en Kerst wordt er veel geld uitgegeven aan cadeaus. Bedrijven doen daarom goed hun best om op te vallen. Er wordt daarom in deze periode veel reclame gemaakt, in de hoop om zoveel mogelijk extra omzet te genereren. Maar de concurrentie is groot. Daarom is het extra moeilijk om de aandacht te trekken.

Dit vereist onderscheidend vermogen. Met alleen traditionele marketingmiddelen is het moeilijk om de aandacht van de consument vast te houden. Met een game lukt dit wel! Zo kun je de consument in deze belangrijke periode voor een langere tijd aan jouw merk of product koppelen. Hoe meer plezier men hierbij beleeft, hoe groter de kans op extra verkopen!

Daarom heeft 8D Games voor Sinterklaas een game gemaakt die per bedrijf gepersonaliseerd kan worden. Zo ontstaat er een eigen spel voor de doelgroep van het bedrijf. Met deze branded game komt de klant spelenderwijs in aanraking met het merk of product dat wordt gepromoot. Zo voorziet deze game in een interactieve beleving. Een voorbeeld hiervan is de Sinterklaas game die we voor Coffee Central hebben gemaakt:

art_pa_gameplaypakjepakje_etw_002Een bijkomend voordeel van een branded game is dat je inzicht krijg in wie er speelt. Je hoeft dus niet meer je geld te spenderen aan een advertentie in de krant waarvan je geen idee hebt wat het doet. Nu kun jij je klanten op een leuke speelse manier kennis laten maken met jouw bedrijf en product. Vervolgens kun je de spelers daarna weer benaderen voor een vervolgencampagne.