WK Hooghouden – Promotiegame

Rondom grote sportevenement wordt altijd veel promotie gemaakt, zoals bijvoorbeeld tijdens een EK of WK voetbal. Veel bedrijven proberen hierbij in te spelen op de Oranjekoorts in Nelderland. Met wisselend effect, want de concurrentie is moordend. Hoe zorg je er dan voor dat jouw merk of product opvalt?

Met een leuke Game zorg je ervoor dat jouw merk eruit springt. Bij het spelen van een game heeft de deelnemer veel interactie met het merk. Waar advertenties vaak geen aandacht krijgen wordt een spel voor langere tijd gespeeld. Met gamification kun je er daarbij voor zorgen dat spelers zich steeds meer verbinden aan jouw merk. Dit heeft een positief effect op de omzet.

Voor het het WK in 2014 heeft 8D Games een speciale gamercial gemaakt die bedrijven konden aanbieden aan hun klanten: Het WK Hooghouden. Klanten konden dit spel spelen op hun tablet of smartphone. Iedereen kon meedoen. Deelnemers maakten daarbij kans op mooie prijzen!

Bekijk in de video hieronder hoe het WK Hooghouden werkt. Wanneer de bal de zijkant raakt dan krijgt de speler een gele kaart. Bij twee gele kaarten krijg je een rode kaart, het spel is dan afgelopen. Als de bal op de de grond valt is het direct over en uit. Degene met de hoogste score wint en is Wereldkampioen Hooghouden.

U kunt er hierbij voor kiezen om de contactgegevens van deelnemers op te slaan. Zo kunt u deze spelers ook benaderen voor vervolgcampagnes. Zo scoort u altijd!