Shine

Met slechts bewegingen een spel spelen? Dat kan met Shine! Met deze interactieve lamp kan je door middel van projectie op de vloer onze minigames spelen. Deze zijn speciaal gemaakt voor de Shine om te laten zien wat dit kunstzinnige meubelstuk allemaal kan. Lees snel verder en ontdek wat voor toffe games voor de projector we gemaakt hebben!

Wat is de Shine precies?

De Shine is een “digitaal” meubelstuk met een ingebouwde projector. Deze is naar beneden gericht, zodat het spellen op de vloer kan projecteren. Als de speler onder de lamp staat, registreert de projector zijn of haar bewegingen. Zo kan de speler een spel op de vloer spelen!

game voor de projector

Games voor de projector

Om de potentie van Shine te laten zien heeft 8D Games vijf games voor de projector gemaakt. Om de spellen te kunnen spelen, hoeft de speler slechts onder de lamp te gaan staan en met bewegingen zich door het spel navigeren.

Penalty schieten

Eén van de minigames die we hebben gemaakt voor dit innovatieve project bestaat uit een versimpeld potje voetbal. Als speler moet je met vijf voetballen zo veel mogelijk penalties scoren. Dit doe je door de digitale bal te schoppen. Hoe meer je er raakt, hoe hoger je score. Maar pas op, de keeper heeft zijn eigen plan!

Hamster Jump

In dit spel springt een hamstertje op en neer. Door heen en weer te lopen kan de speler de hamster naar links en rechts laten bewegen. Zo kan je ervoor zorgen dat de hamster op platformen terecht komt en zo steeds hoger springt. Hoe hoger de hamster komt, hoe hoger de score! 

Onderzeeër

Dit spel speelt zich af diep in de zee. De speler is ervoor verantwoordelijk dat een onderzeeër zo ver mogelijk door een grot reist. De grot bestaat uit scherpe punten en andere obstakels. De speler kan de onderzeeër besturen door naar links en rechts te bewegen en zo deze gevaren te ontwijken. Hier geldt ook: hoe verder je komt, hoe hoger je score. 

games voor de projector

Memory

We konden het niet laten om een traditioneel spelletje te maken voor dit futuristische platform. Memory gaat zoals je het normaal speelt: zoek de paren tussen alle kaartjes. Als je twee kaartjes aantikt met je voet die niet bij elkaar horen, draaien ze weer om. Als ze wel een paar vormen, blijven ze staan! Zo worden uiteindelijk alle kaartjes op de grond omgedraaid.

Photoswipe

In dit spel is het aan de speler de taak om een foto weer naar zijn originele staat terug te krijgen. De foto heeft namelijk de verkeerde kleuren of is bedekt door een andere foto. Door over de hele foto te lopen, veeg je hem schoon en komt de originele foto weer tevoorschijn. Zo kan je hem in zijn mooiste staat bewonderen!

Deze games voor de projector te spelen in bibliotheek Theek 5 in Raamsdonksveer en in Stadkamer in Zwolle. De minigames zijn bij beide locaties weer anders, want de organisaties kunnen bepaalde elementen in de spellen veranderen. Zo kunnen ze hun eigen foto’s uitkiezen bij de Photoswipe game en memory en kunnen ze de onderzeeër veranderen naar een plaatje naar wens! Je bent van harte welkom om eens langs te komen en de spellen uit te proberen!