Marketing: engagement via games

Hoe krijg je aandacht voor je merk of product? Zet je een advertentie in een krant waarvan je niet weet wie dit leest? Of maak je een folder die iedereen weggooit? Hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen al die reclames, posters en pop ups?

Wat je natuurlijk het liefste wilt is dat men een positieve beleving heeft bij je merk of product. Dat men met plezier terugdenkt aan jouw producten en hun ervaringen delen met anderen. Dit is helemaal interessant als je daarbij ook nog de beschikking hebt over de gegevens van deze mensen. Die gegevens kun je dan vervolgens gebruiken voor de volgende marketing campagne. Maar hoe breng je mensen op een leuke manier in contact met jou merk? Dat is een leuk spelletje!

Met een game kun je de aandacht van mensen langere tijd vasthouden. Games voor marketing doeleinden zorgen er namelijk voor dat mensen plezier beleven aan jouw content. Waar mensen een website of een folder vaak na één keer lezen weggooien, blijft een game langere tijd spelen. Ze zullen dan zelfs hun vrienden uitnodigen om ook mee te doen: dat is pas reclame!

Bij 8D Games maakten wij onder andere een promotie game voor De verborgen smaak van Leeuwarden. Hierbij moeten spelers al rennend door de stad op zoek moesten naar verborgen Friese producten. Ook voor andere bedrijven maakten wij games waarbij mensen spelenderwijs met producten en merken bezig zijn, zoals u hieronder kan zien.

Speel mee! Vraag een demo aan.

Cultuurbarbaren: De ontsnapping

In deze location based game bezoek je de mooiste culturele plekken van Leeuwarden

Lees meer

Location Based Game: De Barones

Met deze location based game leer je op een leuke manier de stad kennen

Lees meer

Citygame Mata Hari

Met deze Citygame leer je op een leuke manier Mata Hari en Leeuwarden kennen

Lees meer

WK Hooghouden - Promotiegame

Branded game tijdens het WK

Lees meer